No Title
cv: 2286 bekijken ------------------------------<-<- pagina terug
  • Reageer per email
  • Bel voor bemiddeling
  • Naar alle CV's



adviseur E-Governement en E-Business
Den Haag
01 mei 2010
uitdagende opdrachten

- MBA E-business/E-government 2002 - april 2005 met onderdelen
Strategie en Beleid, Kennismanagement, Verandermanagement, EES, bedrijfskunde, enz.

- VO Opbouwwerk en Management (post-HBO opleiding)
1993 - 1995

- Nederlands Wetenschappelijk Instituut voor Toerisme
1986 - april 1988
- Sociale Academie 1982 - 1986
studierichting Opbouwwerk
(Opbouwwerkers zijn organisatiedeskundigen/consultants voor de non-profit sector)
eindexamenscriptie over animatie
- HAVO 1977 - 1982


- Cursus Human Talent Management (Ordina)
- Cursus Hoger Management via LOI
- IT Service Management HP openview
- ITIL Foundations
- AMBI introductie modules
- MCSE NT4
- Cursus collegiale consultatie en intervisie (Hogeschool Rotterdam en Omstreken)
- Cursus Service Management, de sociale constructie van diensten (HR&O)
- Cursus conflicthantering en organisatieontwikkeling (HR&O)
- Cursus onderzoeksmethodologiën (HR&O)


- mei 2003 - heden Eenmanszaak MethaHodos. Focus op Interactieve Beleidsvorming E-Government, E-Business, strategisch onderzoek, managementadvies en het implementeren van (ICT) strategie.
Diverse opdrachten binnen overheden om met behulp van ICT dienstverlening en efficiency te verbeteren en/of dienstverlening en efficiency van ICT te verbeteren.
- Zoals opdracht Bestuursdienst gemeente Den Haag evaluatie gebruik internet als middel bij Interactieve Beleidsvorming ICT in het ambtelijk proces achter Interactieve Beleidsvorming.
- Ad interim I-Beleidsadviseur gemeente Alphen aan de Rijn in het kader van de ontwikkelingen van klantgerichtheid, servicemanagement en procesverbetering door middel van organisatieonderzoek en het ontwikkelen van een I-Visie t.b.v. E-Government processen.
- Coachen van een aantal ICT managers en /of beleidsmedewerkers van div. gemeentes en non commerciële organisaties in het ontwikkelen en opstellen van een I-visie t.b.v. E-Government en E-Business processen.
- Business consultant KLPD: t.b.v. outsourcement ICT dienstverlening; opzetten van TCO-model (‘Value of IT’ bepalen) en het implementeren van Cost-management (door middel van het implementeren van een procesmodel voor doorbelasting). Verder advisering en mederegie om processen van ICT dienstverlening, Functioneel Beheer en Informatie Management (out)sourceble te krijgen volgens de ISPL methode met gebruik van CMM/INK managementmodellen.


- oktober 1998 tot mei 2003 Ordina TTI, voor overname ELC
- januari 2002 - heden consultant binnen Ordina TTI
- juli 2000 - januari 2002 Ordina TTI, ICT beheer als fieldmanager
- oktober 1998 - juli 2000 senior systeembeheerder, projectleider en consultant
- juli 1991 tot oktober 1998 Stichting Boog (was Stedelijk Bureau Opbouwwerk Den Haag)
- juli 1995 - oktober 1998 als systeembeheerder en projectleider digitale projecten
- juli 1991 - januari 1997 als opbouwwerker/projectleider in diverse wijken zoals
Transvaal, Morgenstond, stadsdeel Escamp en bijvoorbeeld de Haagsche Koepel.
(In deze tijd ook bijvoorbeeld onderzoeken gedaan binnen en naar organisaties voor de gemeente Den Haag in het kader van democratisch functioneren of saneringen)

- december 1990 - juni 1991 Catharina Ziekenhuis in Eindhoven als logistiek manager

- april 1988 - november 1990 Viatjes Serhs s.a., Pineda de Mar (Costa Brava) in Spanje als host, reisleider, animator, enz
De laatste twee jaar als zakelijk vertegenwoordiger voor Serhs in Salou

- augustus 1984 - december 1985 Stedelijke Bureau Opbouwwerk in de Schilderswijk in Den Haag, als opbouwwerker
Ervaringen binnen en met ICT:

Bij Ordina TTI
- januari 2002 - mei 2003 Management Consultant binnen Ordina TTI. Taken en rollen binnen deze functie: Ontwikkelen en uitvoeren van methodes om alignment tussen business en IT processen te onderzoeken. Ontwikkelen en uitvoeren van quickscan om bij klanten TCO in kaart te brengen. Medewerkers coachen in het kader van Human Talent Management, als vervolg rol fieldmanager. pre-sales activiteiten voor Accountmanagement. Consultancy opdrachten op strategisch en tactisch vlak, n.a.v. TCO-quickscan of alignment onderzoek bij diverse klanten zoals FloraHolland, Slotervaart Ziekenhuis, Nuon, Mammoet en Vopak. Projectleider / verandermanager om strategische keuze te implementeren bij b.v. FloraHolland voor 9 mnd.
Verder voor Ordina zelf een aantal onderzoeken gedaan en aanbevelingen geschreven o.a. over Kennismanagement, het nemen van strategische keuzes, een aantal bedrijfsprocesveranderingen en bijvoorbeeld een evaluatie over de implementatie van SAP.

- juli 2000 - januari 2002 Fieldmanager Ordina TTI. Doelstellingen in deze rol waren:
tevredenheid en kennis van (50 hoger opgeleide) medewerkers verbeteren, relatie Ordina(medewerker) klant verbeteren, positie TTI en BV binnen en buiten Ordina verbeteren. Kernbegrippen hierin zijn Coaching, invoering HTM, kennisgroepen, productontwikkeling, bedrijfsprocesverbetering enz. Hiernaast voor ICT beheer de rol van Kwaliteitscoördinator. Dit betekent zorg dragen voor en controle op het
(ISO)kwaliteitssysteem zoals dat door Ordina TTI gebruikt wordt.

- juni 99 - juli 2000 als Interim Manager gedetacheerd bij Relan (Uitvoeringsorgaan sociale zekerheid), begeleiden en implementeren fusie, projectleiding millennium, management afdelingen helpdesk, operations en technische infrastructuur (( 4000 werkplekken, afdelingen: totaal 40 personen i.v.m. fusie terug te brengen tot 0). Managementfunctie in eerste echelon. Werkzaamheden bestonden zowel uit mede ontwikkelen (gefuseerde) organisatie op de 'ITIL leest' als dagelijkse aansturing operationele processen.

- januari 99 - mei 99 als Interim Manager gedetacheerd bij Alcoa, implementeren aantal ITIL processen en interim management afdeling operations (( 900 werkplekken, afdeling 5 personen). Managementfunctie in tweede echelon.

- oktober 98 - december 98 als Organisatie Consultant/Technisch Specialist gedetacheerd bij Enertel, troubleshooting, systeembeheer en consultancy organisatie incident en problem proces.

Bij Stichting Boog en de Gemeente Den Haag

- juli 1995 - oktober 1998 in opdracht van de gemeente Den Haag als Projectleider en Consultant van diverse projecten in het kader van E-government en Interaractieve beleidsvorming. Zoals het opzetten van een kenniscentrum op internet voor bewoners organisaties, i.s.m. De Digitale Hofstad opzetten van digitale discussies over de toekomst van Den Haag, het opzetten van 'virtuele' (bewoners) organisaties, het organiseren van congressen over deze materie en de gemeente, politiek en organisaties consulteren over ontwikkelingen en mogelijkheden.

- januari 97 - oktober 98 Beheerder NT 4.0 omgeving met implementatie Exchange server, internet toegang, intranet toepassingen m.b.v. ASP, 'remote' werkplekken, inrichten service processen rond ICT, enz.

- augustus 96 - december 96 Opdrachtgever migratie novell 3.12 naar NT 4.0 omgeving 80 werkplekken en inrichten van omgeving met flexplekken (o.a. met dect telefoon systeem).

- juli 95 - augustus 96 Beheerder Novell 3.12 netwerk 25 werkplekken en 15 'buitenlocaties'.

Voor juli 95 als hobbyist bezig met computers en datacommunicatie o.a. met Dos, Windows, OS/2, Fidonet (van HCC) en Internet.