No Title
cv: 7818 bekijken ------------------------------<-<- pagina terug
  • Reageer per email
  • Bel voor bemiddeling
  • Naar alle CV's



Manager IT Outsourcing
Schijndel
1 mei 2010
opdracht

2007 Floreo Resultaat gericht leidinggeven; management programma
2000-2001 Fujitsu International Business Management opleiding (MBA), IMD Lausanne
1998 Coaching leergang, Intermediair Management Trainingen
1996 Management programma, Moret-Ernst-Young
1992 Holden Power Base Selling program, Holden
1991-1992 Wang Executive Programma Kantooranalyse en Automatisering
1988 Systeemanalyse en Systeemontwerp, Ordina
1975-1979 HTS Bedrijfskunde, IHBO Eindhoven

Ik zoek een rol aan de leveranciers- of aan de klantzijde, voorbeelden zijn in lijn management;Operations Manager of IT manager; in service management Service Manager of Customer/Contract Manager; in change management Interim Manager of Programmanager.

Van 20 april 2009 tot op heden ben ik werkzaam als Global Operations Manager binnen NXP Semiconductors. Deze rol is een combinatie van dagelijkse leidinggeven aan een globaal team in combinatie met het leiden van een organisatorisch verander programma naar een globale regieorganisatie. Dit veranderproces is met succes uitgevoerd.

Mijn persoonlijkheid kenmerkt zich door een energieke daadkracht die, gecombineerd met mijn inhoudelijke kennis van zaken en hoog ontwikkelde “people-skills”, mij in staat stelt om tezamen met anderen op een pragmatische wijze tot beoogde resultaten te komen. Mijn betrouwbaarheid,
vasthoudendheid en besluitvaardigheid zijn eigenschappen die anderen in mij waarderen. Mijn communicatieve en presentatievaardigheden zijn daarbij uitstekend ontwikkeld.

Ben sinds 1981 werkzaam in de Information Technology sector, ik beschik over een brede kennis en veel leidinggevende ervaring met professionals zowel in Nederland als internationaal. Na een studie HTS bedrijfskunde in Eindhoven werkzaam geweest voor meerdere grote IT leveranciers; Honeywell Bull, Wang, ICL later Fujitsu Services en Inter Access. Sinds 1 februari 2009 gestart als zelfstandig interim manager en het afgelopen jaar werkzaam voor NXP Semiconductors te Eindhoven als Global Operations Manager.

Ervaring met de verantwoordelijkheid voor winst&verlies, voor de kwaliteit van de dienstverlening en voor de medewerkers. Sinds 2001 is mijn focus gericht op IT Outsourcing en alle aspecten die het leveren van beheerdiensten op basis van SLA contracten met zich meebrengt.

Het aansturen van een (management)team -in omvang varierend van 10-200 medewerkers- is bij meerdere werkgevers succesvol uitgevoerd. Als lijnmanager heb ik meerdere omvangrijke organisatorische verander programma's geleid. Bijvoorbeeld de transformatie van een projecten organisatie naar een beheerdiensten organisatie of het afslanken van een IT organisatie in een regie organisatie.

04/2009 - heden: Global Operational Service Manager Engineering IT (tijdelijke opdracht) NXP Semiconductors b.v. Eindhoven.
NXP is een top-10 halfgeleider leverancier opgericht door Philips met het hoofdkantoor in Europa, 30.000 medewerkers in 30 landen en een omzet van $5.4 miljard in 2008. Het hoofddoel van deze rol is het zekerstellen dat de wereldwijd geleverde Engineering IT services de NXP R&D business doelstellingen maximaal ondersteunen. Deze services worden geleverd aan 3000 product ontwerpers op 25 locaties op de meest effectieve manier conform overeengekomen SLA condities.
• Leidt een organisatie van 55 medewerkers wereldwijd met een budget van $42 miljoen.
• Leidt de transformatie van de bestaande Operations organisatie naar een Global Service Management (regie) organisatie (gericht op beheersing van services geleverd door externe partijen qua kwaliteit en kosten) door het (her)definiëren en implementeren van een nieuwe organisatie, rollen, sturing en processen.
• Uitvoeren van IT vernieuwing en M&A IT transformatie projecten.
• Lid van MT Engineering IT.

05/2006 - 02/2009: Manager Operations Delivery Outsourcing
Inter Access b.v. Hilversum. Inter Access is een middelgroot bedrijf dat integrale IT oplossingen levert in Nederland en België. Het heeft ongeveer 1100 medewerkers en een omzet van 125 miljoen Euro in 2007.
Verantwoordelijk voor de P/L, activiteiten en medewerkers die beheer diensten (Managed Services) leveren op het gebied van Infrastructuur, Sap, Oracle en Data Center voor klanten met Outsourcing contracten.
• Leidt een organisatie met 80 medewerkers, waaronder 6 Service Coördinatoren.
• Stuurt de contractmanagers aan voor contractoptimalisatie; totale waarde 15 miljoen Euro, voornamelijk SLA contracten.
• Stuurt en begeleidt bid trajecten voor Outsourcing offertes (> 10 miljoen Euro).
• Verhoogt de kwaliteit van de dienstverlening en reduceert kosten in nauwe samenwerking met klanten op tactisch en strategisch niveau.
• Implementeert 25% kostenreductie via “empowerment”, proces en schaalgrootte aanpassingen.
• Verbetert het imago van de beheer afdeling: medewerker en klanttevredenheid omhoog (>7.5).
• Ontwikkelt en implementeert een Personal Score Card voor Outsourcing.
• Lid van MT Outsourcing.

04/2005 - 04/2006: Head of Infrastructure Services
Fujitsu Services b.v. Maarssen. Fujitsu Services is een Europese leverancier van IT oplossingen en deel van de Fujitsu groep in Japan. Het is een IT speler op wereld niveau met 160.000 medewerkers en een omzet van 40 miljard Euro in 2007. Verantwoordelijk voor levering van infrastructuur beheer diensten vanuit Nederland aan diverse Europese klanten.
• Geeft leiding aan een groep van 70 medewerkers inclusief een management team van 7.
• Transformeert de bestaande organisatie in een “organizational stream” op Europees niveau.
• Ontwikkelt en implementeert een organisatie voor Europese klanten zoals KLM en BP.
• Lid van Nederlandse directie en van de Europees Infrastructure Services board.
• Lid van het Newton bidteam (>50 miljoen Euro) realiseert een visie en een product aanpak voor Outsourcing.


04/2001 - 03/2005: Operations Director
Fujitsu Services b.v. Maarssen. Verantwoordelijk voor de IT infrastructuur projecten en beheer diensten omvattende: Systems en Netwerk Management, Centrale Service desk, Mobile Engineering (IMAC), Professional Services, Project Management, Business Development en Fujitsu intern IT beheer; locaties zijn Nederland, Duitsland, België, Frankrijk en Spanje.
• Stuurt een management team van 12 aan met 250 medewerkers en is lid van de NL directie.
• Start en implementeert de transformatie van een project organisatie naar een services organisatie met een primaire focus op “kwaliteit van de dienstverlening” en ITIL processen.
• Behaalt Cisco Silver certificaat en versterkt de klant- en leverancierrelaties.
• Belangrijke klanten zijn: KLM, BP, Airmiles, V&D en GTI.
• Integreert het voormalige externe FTSI bedrijf in de bestaande organisatie met klantcontracten, medewerkers en product portfolio.
• Behaalt certificaat voor ISO 17799 (Security standaard voor processen).
• Implementeert “productivity initiatives” en een skills matrix als efficiency verbeteringen, voert tijdschrijven in en implementeert een adequaat kostenbeheer en een contractenmonitor.
• Verbetert de ITIL processen, medewerker ontwikkeling en verhoogt het gebruik van tooling.

04/1999 - 03/2001 Manager Operations & Consultancy
ICL Nederland b.v. (in 2001 gewijzigd in Fujitsu Services); het leiden van de levering van internetinfrastructuur en applicatie diensten met 80 medewerkers; groei en winstdoelstellingen overtroffen.

04/1994 - 03/1999 Manager Professional Services
SINET b.v. (in 1996 gewijzigd in ICL Networks); van het begin gestart en operationeel uitgebouwd tot een succesvol netwerkbedrijf in Nederland met 50 medewerkers en 25 miljoen Euro omzet.

05/1990 - 03/1994 Project Manager
SINET b.v. (100% ICL Nederland); meerdere complexe infrastructuur projecten geleid voor o.a. de Bijenkorf, Koninklijke Bibliotheek en Gemeente Deventer.

07/1985 - 04/1990 Account Consultant Financial Services
Wang Nederland b.v.; verhoging omzet voor o.a. Credit Lyonnais, ABN en Vezeno.

01/1981 - 06/1985 Sales consultant
Honeywell Bull n.v.; gespecialiseerd in applicatie conversie tussen verschillende platformen.